Kako analizom digitalne kartice vozača u hosu izbjeći visoke kazne

Gotovo sve profesionalne vozače koji upravljaju vozilom s digitalnim tahografom zabrinjava identična stvar, a ta je da ne vide svoje vožnje i radna vremena kao na tahografskim listićima. To posebno postaje problem na dužim putovanjima kada ne mogu svratiti do ureda kako bi pregledali radna vremena. Sva pomoć koju mogu dobiti iz samog uređaja tahograf svodi se na nekoliko upozorenja o nadolazećim pauzama i eventualno ispisu aktivnosti koji malo vrijedi ako se pravilno ne uvrsti u jednadžbu radnih vremena i vožnji.

Uloga ureda i odgovorne osobe

Svaki logistički ured i odgovorne osobe koje upravljaju voznim parkom imaju dužnost organizirati vozačima vožnje i radna vremena u skladu sa Zakonom. Sve to izgleda idealno zamišljeno i izvedivo u literaturi, na tečajevima i svemu što određuje Zakon, no situacije koje donosi praksa nisu ni približno idealne.

Težina evidencije koju vodi vozač

Problem leži prije svega u samoj prirodi obavljanja cestovnog prijevoza koji je prožet gomilom nepredvidivih situacija, gdje uz sveprisutni nedostatak uvida u stvarne podatke u stvarnom vremenu dolazi do situacije da vozač od idealno isplanirane rute uđe u zonu u kojoj više ne može uskladiti svoj trenutni zadatak sa zakonskim pravilima o vožnji i radnom vremenu koje je dužan primijeniti. Ručno vođenje evidencije, zapisivanje i zbrajanje radnih vremena i mjerenje vremena – sve je to teoretski moguće kada bi to bila jedina vozačeva dužnost, no to u praksi jednostavno nije tako.

Rješenje

Vrlo je malo rješenja na tržištu koja mogu odgovoriti na opisane situacije. Jedno od njih je Digifob uređaj poznatog engleskog proizvođača taho opreme Tachosys.

Digifob je uređaj dizajniran isključivo za korištenje u pokretu, što se najviše odnosi na vozače i voditelje voznih parkova. On daje stvarne kalkulacije vremena u svega nekoliko sekundi koji se temelje na stvarnim podacima pročitanim s digitalne kartice vozača.

Općeprisutna pitanja u svakom radnom danu vozača, voditelja voznog parka ili disponenta su:

  • Koliko mi preostaje vremena vožnje do sljedeće pauze?
  • Koliko dug odmor moram tada napraviti?
  • Koja su mi danas vremena vožnje, rada i pauza?
  • Jesam li počinio neki od prekršaja u prethodnom razdoblju?
  • Kako izgledaju moji ciklusi vožnje?
  • Kada najkasnije moram započeti dnevni odmor?
  • Kada najkasnije moram započeti tjedni odmor?
  • Imao sam noćni rad, kada moram započeti sljedeći odmor?
  • Jesam li prekoračio dvotjedno vrijeme vožnje?
  • Jesam li nadoknadio skraćene odmore?

Ovo su neka od najčešćih pitanja na koja će uređaj kao što je Digifob dati odgovor u svega nekoliko sekundi. Alternativa gotovo da i ne postoji ili je izuzetno komplicirana i cjenovno neprihvatljiva.

Ulaziti u rizik visokih kazni umjesto investirati u uređaj cjenovne veličine jednog jeftinijeg mobilnog telefona nema smisla.